Gabinet Masażu w Kielcach

Salon kosmetyki i masażu – jak znaleźć?

Jak nas znaleźć na mapach? 

Pytacie czy znajdziecie gabinet masażu w google, oraz na jaki numer zadzwonić. Odpowiadamy.
Nasz gabinet masażu masażu, znajdziecie w Kielcach, przy ul. Warszawskiej 143a. Tam tez możecie zapisać się na zabieg, porozmawiać i dowiedzieć się więcej na temat oferowanych przez nas terapii.
Serdecznie zapraszamy.
Jeśli decydujecie się na jazdę samochodem, sprawdźcie ten odnośnik do profilu w Google. Macie tu mapkę dojazdu oraz wytyczne co do trasy:  gabinet masażu Kielce

Mapy Google to nie wasz styl? W takim razie podajemy link do map Zumi. Wizytówka firmowa w Zumi też jest. Link do niej w podanym linku: salon kosmetyczny Kielce

Masaż na wiosnę

Wiosenny masaż rozluźniający.

Masaż w bólach stawów i mięśni.


Masaż w okresie wiosennego przesilenia może być skuteczną i właściwą pomocą kiedy bolą nas mięśnie, stawy czy sam kręgosłup.


Wiosna to okres kiedy nasze organizmy są osłabione. Zmiany frontów atmosferycznych, ciśnienia czy wilgotności powietrza bardzo daje się we znaki większości z nas. Branie leków nie jest tu rozwiązaniem ponieważ lecząc ból stawów czy mięśni niszczymy żołądek i wątrobę. Idealnym rozwiązaniem są zabiegi fizykoterapeutyczne i masaż – czyli ogólnie pojęta fizjoterapia.

Dzięki takiej formie leczenia unikniemy łykania tabletek i oszczędzimy nasz układ trawienny. Jeśli mamy poważne bóle mięśniowo-stawowe powinniśmy oczywiści najpierw udać się do lekarza. Jeśli natomiast nie są one spowodowane poważnym schorzeniami często wystarcza wizyta w gabinecie masaż czy fizjoterapii i np. sam masaż pleców aby poczuć się lepiej.

Masaż pleców, często określany jako masaż kręgosłupa (choć niepoprawnie), jest najpopularniejszą formą pomocy w bólach, które nas dotykają.
Krótki wywiad, przeprowadzony przez lekarza bądź terapeutę powie nam co będzie dla nas najlepsze. Jeśli jest to możliwe to korzystajmy z zabiegów, które niosą pomoc.

Tabletka, wbrew pozorom i pokazywanym reklamom, nie jest „inteligentna” i nie usunie skrzywienia kręgosłupa i nie odżywi osłabionych czy „przyblokowanych” mięśni.

L-Karnityna

L-Karnityna – substancja porządana.

Do czego służy L-karnityna?

L-karnityna.png
Nie każdy z nas zdaje sobie sprawę, iż L-karnityna pełni wiele ważnych funkcji w naszym organizmie. Pomaga między innymi w zwiększeniu energii psychicznej i fizycznej, obniża poziom cholesterolu i trójglicerydów we krwi, chroni serce i naczynia krwionośne, zwiększa odporność na stres, uwalnia organizm od toksyn, stymuluje regenerację tkanek, stymuluje mózg, ma działanie przeciwutleniające.

W moim poście skupimy się na właściwościach karnityny, które będą interesujące dla sportowców.

L- karniytyna. Tworzenie energii w ciele.

L-karnityna wspomaga transport kwasów tłuszczowych z magazynów tłuszczu do komórek mięśniowych, w których są one przekształcane w energię. Tam są one wykorzystywane jako paliwo do tworzenia ATP (trójfosforanu adenozyny), który jest uniwersalnym źródłem energii. Mówiąc prościej, nasz organizm używa karnityny do zamiany tłuszczu w energię, a jednocześnie rola karnityny w tym procesie jest zasadnicza. Kwasy tłuszczowe nie mogą samoistnie, bez pomocy tego aminokwasu, przenikać do błon komórkowych mitochondriów, gdzie są przekształcane w energię.

Teoretycznie właśnie z tego powodu karnityna uznawana jest za spalacz tłuszczu, jednak jest to kontrowersyjne stwierdzenie, ponieważ badania nie dały jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie.

Dopiero w 2011 r. po raz pierwszy wykazano, że stosowanie karnityny jako dodatku nie tylko prowadzi do zwiększenia jej zawartości w mięśniach, ale także przyczynia się do zmiany tempa metabolizmu w mięśniach i zwiększa sprawność fizyczną.

l-karnityna.jpg

zabiegi odchudzające Kielce

Ponadto, pewne badania wykazały, że zwiększenie stężenia wolnej karnityny w komórkach w wyniku suplementacji może mieć pozytywny efekt ergogeniczny, którego stopień występowania będzie zależał od dawki i metody przyjmowania preparatów karnitynowych. Jeszcze inne badania wykazały, że L-karnityna ma również pozytywny wpływ na regenerację po treningu. Niektóre wyniki badań L-karnityny wykazały, że łagodzi ból mięśni po wysiłku.

Kolejne badania, niesamowicie ważne dla sportowców, w których zastosowano rezonans magnetyczny wykazały, że mięśnie sportowców z grupy, której uczestnicy przyjmowali 2 gramy karnityny (dawka dzienna), były bardziej odporne na uszkodzenia, w przeciwieństwie do uczestników, którzy należeli do grupy placebo. Okazało się więc, że L-karnityna zmniejsza stopień uszkodzenia komórek mięśniowych.

Dodatkowo, co również jest ważne, L-karnityna działa również jako przeciwutleniacz – redukuje stres metaboliczny w komórkach. Ze względu na tę właściwość w ostatnich latach zaproponowano stosowanie tej substancji w leczeniu wielu chorób, w tym różnych uszkodzeń wątroby.

Jak zażywać karnitynę

Karnityna podczas redukcji masy tłuszczowej:
Jeśli użyjesz karnityny podczas odchudzania, pomoże ci spalić tłuszcz, ponieważ będzie on wykorzystywany jako dodatkowe źródło energii.

Karnityna podczas przyrostu masy mięśniowej:
Większość ludzi chce zyskać nie tylko masę, ale i mięśnie, bez tłuszczu. Dlatego potrzebne jest dodatkowe spożycie karnityny podczas tworzenia masy – pomoże to zapobiec tworzeniu się tłuszczu, zapewniając w ten sposób zestaw „czystych” mięśni.

Ponadto, w wyniku badań wykazano, że suplementy karnityny mogą przyczyniać się do bardziej ostrożnego stosowania aminokwasów jako źródła energii, tworząc tym samym możliwości dla nowej syntezy białek. Ten efekt może wyjaśniać zdolność karnityny do zwiększania masy mięśniowej, przejawiającej się w eksperymentach ze zwierzętami i ludźmi.

Badanie preparatów l-karnityny przeprowadzone w 2006 r. wykazało, że trzytygodniowe spożycie L-winianu tej substancji przyczyniło się do wzrostu liczby receptorów androgenowych we włóknach mięśniowych o 15%. To z kolei doprowadziło do zwiększenia wrażliwości mięśni na androgeny (testosteron). Testosteron, jak wiadomo, rozpoczyna proces wzrostu mięśni i wzrostu masy mięśniowej.

Jak zażywać karnitynę?
Jak wspomniano powyżej, istnieje szeroki zakres suplementów, które zawierają ten aminokwas. Aby poprawić wyniki sportowe i moc wyjściową, często zaleca się stosowanie L-winianu L-karnityny. Jego dzienna dawka wynosi od 1000 do 4000 mg.

L-karnityna doskonale łączy się ze wszystkimi rodzajami spalaczy tłuszczu, a nawet wzmacnia ich działanie. Pożądane jest stosowanie go po treningu lub w ciągu dnia, podczas posiłków, z wysokowęglowodanowym i wysokobiałkowym pożywieniem. Standardowa dawka L-karnityny waha się od 500 do 2000 mg na dzień.

Acetyl-L-karnitynę należy przyjmować nieco inaczej. Jest lepiej wchłaniany na pusty żołądek, więc lepiej jest go przyjmować między posiłkami, razem z innymi lekami spalającymi tłuszcz. Zalecana dawka to 630 – 2500 mg.

Wnioski z przyjmowania l-karnityny.
Bez względu na twoje sportowe cele, branie karnityny pomoże ci wyglądać lepiej, ponieważ poprawia zarówno utratę tłuszczu, jak i przyrost mięśni. Z tego powodu specjaliści od odżywiania i żywienia sportowego zdecydowanie zalecają, aby sportowcy stosowali karnitynę w swoim planie żywieniowym. Przy odpowiednim podejściu na wyniki nie trzeba będzie długo czekać.

Blizny

Masaż na blizny…

Masaż jako metoda na blizny pooperacyjne.

masaż klasyczny – metodyka

Niekiedy po operacji może wystąpić ból blizny. Przyczynami tego bólu mogą być nerwoból spowodowany wciągnięciem nerwów do tkanek blizny albo zaburzenia ukrwienia tego miejsca. Po zabiegach chirurgicznych należy odczekać około 3 tygodni, aż blizna zrośnie się. Następnie po wyciągnięciu szwów i całkowitym zarośnięciu rany możemy przystąpić do masażu klasycznego, który jest skutecznym zabiegiem stosowanym przy zmiękczaniu blizn i im wcześniej rozpoczniemy masaż, tym lepsze i szybsze będą efekty.

Przy starych bliznach zrastających się z podłożem masaż musimy przeprowadzić głęboko. Do masażu blizn możemy używać oliwki nicejskiej albo oliwki kosmetycznej. Po masażu blizny zalecane jest wcieranie maści, które powodują dodatkowe rozmiękczenia blizny. W pierwszym okresie przeprowadzamy masaż okolicy blizny w celu zmiękczenia oraz rozluźnienia skóry i tkanki podskórnej. Masujemy zbieżnie, dośrodkowo, stosując głaskanie oraz rozcieranie. Po kilku wstępnych masażach przystępujemy również do rozcierania samej blizny oraz stopniowo wprowadzamy ugniatanie okolicy i samej blizny.

 

Masaż, a odchudzanie…

Odchudzanie masażem.

Jaki masaż jest skuteczny na odchudzanie i usuniecie cellulitu?

W odpowiedzi na Wasze pytania, które umieszczacie w mailach, a które dotyczą walki ze skórka pomarańczową odpowiadam że: najlepszym sposobem na pozbycie się niechcianej skórki pomarańczowej jest: 1. dieta, 2. ćwiczenia, 3. picie dużej ilości wody, 4. intensywne masaże…… ale nie te klasyczne, choć one też działają, ale masaż próżniowy (dermomasaż) lub banką chińską oraz stosowanie codziennie kosmetyków antycellulitowych. Zbilansowana dieta, która najlepiej żeby składała się z 5-6 posiłków dziennie, jedzonych w równych odstępach czasu spowoduje, że zaczniecie chudnąć. Ćwiczenia lub chociażby jakikolwiek ruch sprawi, że zaczniecie spalać tłuszcz. Woda wypłucze z was toksyny , które zalegają również w tkance tłuszczowej, a masaż bańka chińską lub masaż próżniowy wykonany urządzeniem pięknie wymodeluje wasza sylwetkę, diametralnie zredukuje tkankę tłuszczową oraz zmniejszy widoczność cellulitu. Dodatkowe kosmetyki wygładza i nawilżą skórę a składniki aktywne w nich zawarte będą walczyły z cellulitem.

Historia Masażu.

Trochę o historii masażu.

Kiedy powstał masaż i gdzie go stosowano.

masaż twarzy

masaż w Kielcach

Masaż jest zakorzeniony w nas i w naszej podświadomości. Kiedy uderzymy się, boli nas głowa, mamy skurcz mięśnia to nieświadomie rozcieramy  bolące miejsce. Istnieją dowody, że masaż był stosowany przez Chińczyków już ok .5000 lat temu, a książka The Cong-Fou of the Tao-Tse była prawdopodobnie podwaliną współczesnego masażu. Także w hinduskiej Ayurvedzie często występuje termin „samvahana”, określający „tarcie rękami”.
Hipokrates, w swoich księgach pisał o użyciu „tarcia” (pocierania) w leczeniu wielu chorób, jak również o jego fizjologicznych efektach.
Celsus zalecał masaż w postaci różnego tarcia w zależności od choroby.
Galen opracował ruchy rąk przy stosowaniu masaży leczniczych.
W okresie średniowiecza w Europie nastąpił zastój w rozwoju wszelkich nauk medycznych, a tym samym i masażu.

Masaż wykonywany był głównie przez kobiety w klasztornych hospicjach i szpitalach. Duże zasługi w dziedzinie masażu w tym okresie miała Włoszka Trotula z Salerno, która zalecała stosowanie masażu kobietom w ciąży. Natomiast w krajach Bliskiego i Dalekiego Wschodu masaż nadal się rozwijał, dzięki takim uczonym jak Avicenna, który w swoim dziele Kanon Medycyny pisał m.in. o masażu.
W XVI wieku francuski chirurg wojskowy Ambroże Parè zauważył, że stosowanie masażu u chorych po operacjach przynosi ulgę, przeprowadził badania nad fizjologią masażu i zapisał obserwacje w swojej pracy naukowej.
W XVII wieku niemiecki lekarz Fridrich Hoffman na podstawie własnych badań i obserwacji opracował program stosowania masażu w licznych przypadkach chorobowych.
W XVIII wieku francuski lekarz Clement Joseph Tissot w swojej książce zachęcał lekarzy, by stosowali ręczne terapie wraz z ćwiczeniami.
Największy wkład w rozwój masażu szwedzkiego klasycznego w XIX wieku miał szwedzki lekarz Per Henrik Ling, współautor tzw. szwedzkiej gimnastyki, w zakres której wchodził masaż leczniczy.
Prawdziwą szkołę masażu szwedzkiego klasycznego powołał do życia holenderski lekarz Johan Mezger, uważany za twórcę „masażu naukowego”.

Masowanie pleców i nie tylko pleców to technika znoszenia bólu i poprawy zdrowia stosowana od wieków. Jest godna polecenia i warto jej zaufać.